פעם החמישית: דחייה של חצי שנה בהפיכת בנק הדואר לבנק חברתי

אבי יעקב No Comments on פעם החמישית: דחייה של חצי שנה בהפיכת בנק הדואר לבנק חברתי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה של הכנסת קיבלה היום דיווח ממנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, אודות הסיבות לדחות את המועד להפעלת בנק הדואר כבנק חברתי בחצי שנה, עד ל-30 בינואר 2016. היו"ר כבל פתח את הדיון והזכיר כי רק לאחרונה עסקה הוועדה במצבה הקשה של חברת הדואר ובשירות שלה.

הוא הזכיר כי תיקון החוק שנועד להפוך את הדואר לבנק חברתי הוגש על ידי משה כחלון בתקופה בה כיהן כשר התקשורת, ואמר כי יישומו זה נושא חברתי ממדרגה עליונה. לכן מתח ביקורת קשה על כך שפעם אחר פעם, כבר בפעם החמישית, מדווחים שרי התקשורת לוועדה על החלטתם לדחות את יישום החוק. "כבר ראיתי דברים לא ראויים, אבל ההתנהלות באשר לבנק הדואר היא מהחמורות והקשות ביותר. אני רואה את הדחייה בחומרה רבה, ואם המשרד לא יעמוד במועד החדש ויבקש דחייה נוספת אפנה ליועץ המשפטי לממשלה שיבחן מה אפשר לעשות במקרים בהם הממשלה לא מיישמת את החוק בזמן סביר", אמר.

מנכ"ל משרד התקשורת פילבר אמר כי הוא מצטרף לדברי היו"ר באשר למצב של הדואר והוסיף כי נושא הדואר הוא אחד מ-3 הנושאים החשובים ביותר שבטיפולו. "דואר ישראל וחברת הבת בנק הדואר הוא חולה שנמצא כעת בחדר התאוששות אחרי ניתוח קשה", אמר פילבר. היו"ר כבל אמר בתגובה כי הוא עוד לא התעורר מההתאוששות.

פילבר הוסיף כי הדואר בעיצומו של תהליך הבראה, וניצנים ראשונים בעניין השירות ניתן יהיה לראות בספטמבר, כאשר בינואר אפשר יהיה לבחון אם הניתוח הצליח. באשר לדחיית יישום החוק אמר פילבר כי "אנחנו נמצאים בשלבים אחרונים של היישום, לא מעט מכובד המשקל עובר מאתנו לרשות החברות ואני לוקח על עצמי להביא כמה שיותר מהר את הבשורה שהתנאים המאפשרים את הפעלת בנק הדואר הושלמו".



0 תגובות